disneymarresims

Alla inlägg den 23 december 2011

Av Marre - 23 december 2011 23:09

Ja då var det dags för del 7!

 

Sinbad-Mörkgrön

Ely-Mörkblå

Qy-Gul

Saja-Ljusgrön

Wanna-Lila

Taia-Ljusblå

Pamo-Orange

Gar-Himmelsblå

Komar-Grå

Jawa-Ljusrosa

Sinbad älskade känslan av gräset som kittlade runt tårna 

   

Hon hade aldrig varit barfotad förut. Hon hade aldrig lämnat Bridgeport och det var ju inte så smart att gå utan skor i stan.

   

Hon aldrig gå i skor igen. Aldrig

   

-Sinbad!!!

   

-Va? ah vad?

-Sluta beundra dina fötter och hjälp till istället!

   

-Varför har ni aldrig sagt att det är så skönt att gå barfotad?

-Vet inte

   

Fmiljen arbetade som vanligt. Qy och Wanna fixade med grönsakerna och frukten

     

Saja spred ut hö till hästarna

   

-Ely och Sinbad. Jag och Qy hade tänkt ha en liten fest för att fira att Sinbad är här hos oss och för att hon ska få träffa alla. Såklart är det bara alver

   

-Och det säger du inte förren nu?

   

-En fest? Men men......"Sinbad hade aldrig varit på en fest förut"

   

-Om det är allt folk du är rädd för så ta det lugnt och det är mera som en släktträff fast alla är inte släkt......

   

-Smart sagt Ely.......

Några timmar senare hade det börjat att komma en massa folk som såg precis ut som dem

   

-Kom Sinbad så ska du få träffa någon

     

-Vem då?

   

-Detta är vår syssling Jawa Ribai!

   

-Hej jag är Sinbad

-Tjenare Sinbad det är jag som är Jawa!

   

-Är det inte min ärkefiende Komar?

-Saja trevligt att träffas.....hahah!!!!

-Hihi jag har saknat dig!

   

-Hej jag är Sinbad "söt han var"

-Hejsan jag är Pamo

   

-Hejsan jag är Gar!

-Hej Gar jag är Sinbad

   

-Det är du som har eller hade en människomamma va? Min pappa är död men han var alv men min kusins pappa var människa och dog när han föddes! Han heter Komar!

-Eh jaha....

   

Det kom många till "släktträffen"

   

Småbarn

   

Barn

   

Tonåringar

(Missade att ta en bild på en ugndom det laggade i spelet!)

   

Vuxna

   

Åldringar

   

Hjortar?

   

Hästar

   

Hundar

   

Och katter

   

-hej Taia!

-Tjenare Sinbad har du kul?

-Ja ganska!

   

-Åh vad söt du är!!!!

   

Senare på kvällen när alla gått hem

   

-Träffade du alla? 

-Nej inte riktigt men några

   

-Jo jag tänkte att vi kunde ha en fest på stranden imorgon med Taia, Jawa och Pamo

   

-Så att du får lära träffa dem lite bättre

   

-Javisst!

   

-Det skulle vara roligt!

   

-Vad bra då fixar jag så dem kommer imorgon då!

   

-Det är klockan 2

   

-Perfekt!

   

-Kan inte jag få vara med? '

-Nej!

   

-Haha var snäll nu Ely

   

-Men Ely jag undrar en sak, går inte vi i skola eller är det lov??

   

-Hum nej vi alver behöver inte det. Vi lär oss allt från omgivningen. Vi lär oss typ 100 gånger snabbare än människor och det är ganska mycket. Efter typ 3 dagar så kan man allt man behöver i matte. Språk inga problem

   

-Fast jag kan bara alviska och svenska

   

-Det förklarar mycket. När jag började i 7:an så kunde jag allt i spanskan efter en månad! Det är ju sjukt men mormor sa bara att det var det där med djävulsgrejen. Så när jag slutade 8:an kunde jag flytande spanska, franska, tyska och latin! Fick alltid högsta betyg men alla undvek men för jag gick i en kristeninternatskola i Bridgeport men jag slutade efter 8:an och fick börja på gymnasie så jag gick aldrig i nian. Men sen efter 3 veckor så kom jag ju hit.

   

-Dags att sova nu mina små barn

-okej mamma

     

-Ely jag tänker börja sova på den nedre delen av sängen brevid dig sen!

-Kan du glömma sov nu!

   

-Jaja god natt

   

Nästa dag:

-Ely? Ely??

   

-Ely??

   

-ELY!!!!!

   

-Va va va??

-Frukost

   

-Det kommer bli as roligt!

   

-Tycker fortfarande att jag borde få va med!

-Tycker du va....

   

-Snälla Ely snälla

   

-Jag har liksom redan bjudit med Komar, Roji, Dami och Gar

   

-Suck jaja okej då

   

-Tack du är bäst!

-Ja jag vet det är en gåva

   

På festen

-Tjena Pamo!

   

-Erkänn att du gillar Taia! Såg hur du tittade på honom!

   

-Säg inget lova! Hihi

-Hihi okej

   

Tvillingarna Dami och Roji eller Roji och Dami eller.....

   

Och pojken Gar

   

-Så det är du som är Gar?

   

-Japp det är jag som hade en människopappa......

   

-Min mamma var människa

   

-Just det det är du som är Sinbad!

   

-Japp

-Min pappa dog när jag föddes, människor överlever aldrig om de ska få barn med en alv. Det tar för mycket kraft från människan även om det är en man. Alver kan bara dö av ålderdom och fysiskt. Fast mamma gifte sig med en alv för 2 år sen och då kom min lillebror men han dog i ett slagsmål.....

-När mamma dog så lämnade pappa mig hos mina morföräldrar och de kallade mig för en djävul så jag hade ingen bra barndom....men jag älskar min familj och jag förstår varför pappa gjorde som han gjorde men endå känner jag att jag är arg på honom

 

-Tjena Taia

    

-Tjena Sinbad!

   

-hejsan Pamo!

   

-Har du alltid bott här i Apaloosa Plains?? "dum fråga"

   

-Ja, jag bor med min mamma, bror och styvpappa.

   

-Din pappa då?

   

-Han är död, tror jag men jag har inte sett honom sen mamma var i femte månaden med min bror

   

-Tråkigt att höra

   

-Asså det är lugnt, jag vet ju att han älskade oss

   

-Föresten du har fina ögon "fina ögon? Vi har likadana ögon!!! Fast nyansen är fin"

   

"söt han är!!!"

     

-Ja jag får väl säga desamma eftersom att vi har likadana ögon!

   

    

-Haha!! 


Då var det Del 7 nästa del kommer som vanligt nästa vecka! 

'God natt och god jul!!!

Av Marre - 23 december 2011 23:00

Vilket är det värsta expansionspaketet och varför?

 

Huum... det var en svår fråga.....tycker ju om alla men om jag måste välja så väljer jag nog........vänta måste tänka.....hum.......vääänta.......................
....vänta...........................huuuuum.......
............................låt se nu.....................kanske? Nä................................jag väljer................nog Destination världen faktiskt...............för att jag hade lite mer förväntningar faktiskt, det är ju liksom inte semester när man åker det är ju bara äventyr jag vill ju resa också! Och det känns inte så spännande liksom men det är bra men det hade nog varit roligare om det fanns fler länder också! Som ex madagaskar så att man får vara mer i Afrika och kanske Australien!

Men jag valde då Destination Världen

 

God Jul i förväg!     

Av Marre - 23 december 2011 12:04

Familjen Claresvärd är borta!!!!!!!! Vad fan har hänt!!!!! De är borta!!!!!! Jag som hade kommit ganska långt!


Men jag började om från början och som tur var så fanns Elliot kvar såhär såg hon ut i början

 

Jag flyttade snabbt in henne hos Arne och de gifte sig efter typ 3 timmar hehe.

 

Gravid! Hoppas det blir en tjej!

           

Ser inget än....

 

Fin vagga va?? Så söt!

 

Skötbord

 

Kläder

 

Den här sängen är nog sötast!!

 

Nu börjar man se lite

     

Nu är det nog inte lågnt kvar!

 

Onej det brinner!

 

Nu hoppar vi till när barnet ska komma

     

Ser ni den där hyfärgade grejen??? Så ser mina spädbarn ut....

      

Och ner i vagnen!


Hoppas att familjen blir ssom vanligt igen, kan fortfarande inte fatta att de är borta......


Hej  då!   

Sök i bloggen

Presentation


Hej hej jag heter Marie är 16 år och gör en blogg om Disney, sims och annat. Varför? Jo för att jag ääälskar sims och disney.
Här är en länk till min kanal på youtube ;) http://www.youtube.com/user/LIttleDestinyGirl?feature=mhee

Välkommen!

Omröstning

Vad tycker du om min lilla Julkalender?
 Spännande! =D
 Bra! ;)
 Rätt okej :)
 Sådär...
 Snälla sluta skriva den....
 Tråkig......
 Bläääääääääääääääääääääääääääääää

LIttleDestinyGirl

Jo jag gör Disney Crossover videos och Sims videos och kägger ut dem på yotube och där heter jag LIttleDestinyGirl

 

http://www.youtube.com/user/LIttleDestinyGirl?feature=mhee

Skriv gärna vad ni tycker om mina videos!   

Hej på er =)

Jo ni kan ställa vilken fråga som helst.

Kanske inte såna riktigt riktigt riiiktigt as personliga saker men annars vad som helst.

Det kan vara om sims, mig eller om när jag gör videos eller annat!

Ni kan ställa samma fråga om igen. Jag kommer alltid att svara =)

Gästboken

Fråga mig

5 besvarade frågor

Vill du bli länkad??

Om du vill bli länkad här så är det bara att säga till genom en kommentar eller fråga!

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Not swedish??

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

RSS

Santa Claus With A Bag Of Gifts

Ovido - Quiz & Flashcards