disneymarresims

Alla inlägg under november 2011

Av Marre - 30 november 2011 20:11

Ja nu har Stefans flickvän flyttat in

Söta va???

   

Och förlovade hihi   

Hej då! Ses imon     

Av Marre - 30 november 2011 17:39

Glömde ju en bild på Arnes andra son Darin men här kommer han!!

 

Sådär ja!!!!

Det var allt för nuet kommer ett inlägg senare kanske hihi ses!!

 

 
Av Marre - 29 november 2011 21:00

Ja jag har då spelat på min familj som hete Claersvärd eller hur det nu stavades. Familjen började med Elliot här kommer en bild på henne   

 

Okey Elliot har jag gjort själv, just nu är hon vuxen men först var hon ugndom. Hon bodde ensam i skogen utan teknologi    i min fantasi är Elliot en varulv och tat att lugnt nej man kan inte vara varulv i sims 3 men i sims 2 men jag låtsats att hon är en varulv så jag hittade på en egen historia så om att "riktiga" varulvar som förvandlas i fullmånen började få barn med vanliga människor och då kom det såna som Elliot här! Människor med gula ögon och mörk hy. Elliots familj dog för att de blev mördade av varulvsjägare. Hon och hennes äldre bror lyckades fly men när de kom till Egypten så hade de blivit hittade och Elliot fick fly igen. Hon har bott i nästan alla länder och kan många språk. Hon är galen i hundar   (oj gissa varför) och sen bosatte hon sig i skogen i Hidden springs. Och hon träffade Arne Claersväärd (gjord i typ spelet) och de gifte sig här kommer en bild på hennes bröllopsklänning hihi

Snygg va?!?!   

 

Och här är kärleken Arne   han jobbar som polis i nivå 9 (Elliot har inget jobb) Och han har 2 egna söner. Arne är vuxen. 

 

Hans typ äldsta son Stefan som jobbar inom musiken i nivå 6. Han har en flickvän i Frankrike. Och ett riktigt snyggt semesterhem hihi  

ONEJ GLÖMDE EN BILD PÅ DARIN ARNES ANDRA SON!!!!! HUR KUNDE JAG GLÖMMA!! Men ni får se en bild på honom imon!!! Men han jobbar som kock i nivå 7.

 

Och här är Koralla som är Arnes OCH Elliots dotter. Hon älskar djur kan man säga. Hihi

 

Och här är Arnes vilda häst Spirit. Han är bara vän med Arne visst deras vänskap började med ett par sparkar men nu är de bästa vänner!

 

Detta är Fakir! Familjens häst kan man säga eller familjen ENHÖRNING! Det var Elliot som fick hem den här stoltheten hihi och hans partner....... 

 

Veeri som är en vanlig häst. Det är mera Elliots häst och Fakir och Veeri har ett föl!

 

Här är hunden Vargo (det fans en katt innan men behövde plats för att Veeri och Fakir skulle få föl) Vargo är döpt efter Elliots pappa.

 

Och här är Pegasus Veeris och Fakirs föl! Visst är han fin?? Hihi men nu ska vi ta en tur till Frankrike med Stefan och Koralla!


Semesterhemmet snyggt va??? Hihi

 

Detta är inne i ett torn. Ser ni det? I vattnet?

 

Nu då?? Nehe

Ser ni nu då??   Hihi där är M J hihi fast han har blivit lite spinkig hihi nu måste jag visa ett rum som jag har fixat till!!! Sååå nöjd!!

 

Fint va???

       

Hihi en kaffekopp på bordet   

                   

Tog lite foton på "slottet" hihi sen ska jag visa en rundtur hihi följ mig.

   

Ja då börjar vi "Jo jag heter Marie S och ska vara er guide idag och vi börjar med trädgården jag kommer att vara ganska tyst.Håll fast era barn i sina koppel så att de inte rymmer. Nu ska vi titta på de fina skulpturerna"

     

 

Vinden alltså högsta våningen. Sedan nästa våning neråt.

  

Ungefär såhär såg rummet jag fixade till ut innan tråkigt då.

     

Ganska tomt men det är väl för att man ska få möblera lite själv.

 

Fast tavlan fattar jag inte   

 

Cool tapet!

 

Badrum

       

Mysigt rum va!? Asså tänk vad mysigt att få typ åka till någon sån här faster som man aldrig hört talats om och ska bo hos henne i en vecka i hennes så här as stora gamla hus!! Gud vad mysigt!

 

       

Håll för barnens ögon! Kvinnan är ju sprit språngande galen!! Naken också! Oj vänta det är en staty hehe då forsätter vi!

     

Coolt rum!

         

Då hoppar vi ut och tittar på det fina vakttornet!

                   

mmmmm köket!!!

                       

Naaw en kram syskonkärlek

 

Matsalen

 

           

Japp där är de hihi.

                   

Kolla där är han igen!

   

Typ en tunnel! Vart leder den tro? Ska vi kolla???

     

Ett stop?? Nä!!!!!!!!

 

Jag misstänker att det finns en hemligdörr i slutet hade jag rätt??

 

Jajamen!!

   

wow

                       

Okej jag är inte så jätte mycket för Frankrike men jag måste erkänna att detta ser jätte fint ut! Och mysigt! Så Lina jag tror att jag börjar att gilla Frankrike hihi men deras språk är fortfarande roligt tycker jag

     

Och jag bara älskar cafét!!

         

Då drar vi till kyrkogården!!

     

Haha ett läger

   

Har ni någonsin kollat in den här ön??

   

   

Lite frukt. Röda druvor hihi 

             

Koralla köper en bok åt sin bror Darin hihi kokbok

         

Då avslutar vi med effeltornet hihi hej då!!!   snyft farvel   !!

Av Marre - 29 november 2011 16:58

Ledsen att jag inte blogga igår men har ganska mycket nu, ska plugga matte, spanska och engelska   har liksom spanska prov nästa vecka och matteprov imon och jag vill helst inte få dåligt betyg   

Men jag ska försöka blogga!!!! Ikväll så ska jag nog göra något intressant inlägg men nu ska jag plugga fixar konto till glosboken.se ;D

Hej då ses!!     

Av Marre - 27 november 2011 20:08

Att jag inte bloggat idag är för att jag har haft en kompis här. Vi tittade på två filmer, Eva & Adam och Stjärnsystrar. Vi valde lite svenska filmer   medans vi åt lite nachos muuums!!! Sen så hade pappa gjort våfflor (då har jag frukost till imon hihi  ) så vi fikade lite mums.

Sen så har vi suttit vid datorn och nu har hon åkt hem så det var min dag.

Ledsen att jag aldrig har något intressant att blogga om men jag har bara inte det men mest för att jag inte spelat sims denna helgen. Vet inte om jag kommer göra det så mycket under veckan för har spanska prov nästa vecka och jag kan nada lol.

Det var väl allt men jag ska blogga varje dag om jag hinner. Hej då!!     

Av Marre - 26 november 2011 18:44

Jao jag har väl inget att skriva om..........gillade ni historien???

Av Marre - 25 november 2011 23:51

Var bara tvungen xD

Vad tycker ni???

Av Marre - 25 november 2011 21:44


Japp då var det dags för del 3!!!! Hoppas att ni gillar den, om ni tyckte att den var för kort så gör jag en imon. Men jaja enjoy   

   

Sinbad- Mörkgrön

Qy- Gul

Og- Röd

Ely- Mörkblå

Saja- Ljusgrön

Wanna- Lila

Övriga- Svart

 

-Så vad ville du Qy??

   

-Minns du när du var i Bridgeport för 15 år sen?

   

-Snälla Qy påmin mig INTE!! Det var något av det värsta jag någonsin upplevt!!!

 

-För en vecka sen hörde de av sig och för bara några dagar sen så kom Sinbad till oss, hon bor hos oss nu.

   

-Nej nej!! Nu går jag!!! Du kan inte tvinga mig att träffa henne!!

   

-Og! Vänta broder!! Qy skyndade sig fram till Og.

    

 -Og ta det lugnt!

 

-Qy ni kan inte tvinga mig att träffa henne!!! Hon vill endå inte träffa mig! Kom du ihåg hur jag beskriv hennes föräldrar!! De har lurat i Sinbad att jag är en djävul och allt och så har de väl berättat sanningen om den ynkrygg jag är!!! Som lämnar sin nyfödda dotter när hennes mamma har dött och inte hör av sig någonsin!!

   

-Og ta det lugnt! Ja de sa att du var en djävul och att hon var djävulens avkomma och att du är en ynkrygg men Og det är du inte!! Du var 17 år! Ett barn!! Säg inte att du borde vetat bättre men du var ung, din första kärlek hade dött och du hade fått ett barn. Jag förstår att du mådde hemskt!!

   

-Du vet inte hur det var!! Du kan inte fatta hur jobbigt det var och det är det fortfarande!!!

   

-Men snälla Qy berätta inte att jag flyttade tillbaka hit!! Snälla!!??

   

-Ja jag lovar! Du är min bror jag gör vadsomhelst för dig. Men jag och Wanna tänker ta hand om Sinbad. Hon är en Zibai och hon har fått välsignelsen, redan igår!

   

-Va redan? Min lilla flicka? Trots att hon är hälften människa?

   

-Ja Og, trots att hon är hälften människa. Men bara till 15 % annars är hon som oss. Men vi tar hand om henne.

   

-Tack Qy! Broder. Nu förstår jag varför du är äldst!

- Men jag måste tillbaka hem nu. Vi ses hej då broder!

   

Qy skyndade sig hem.

    

"Og kommer att vilja träffa henne. De kommer att oterförenas det vet jag" 

 

Medans Qy var borta så gjorde alla de vanliga sysslorna, Saja diskade medans Wanna lagade mat. 

   

-Kommer pappa hem snart eller?

-Han skulle komma hem till middagen, han skulle göra lite ärenden också

   

-Ely nu får du förklara Cermonin igår! Vadå alviska?! Och varför har ni en enhörning??

-Jag berättar ikväll ta det lugnt!

   

Sedan var det dags för middag

   

Qy kom hem när alla nästan var klara.

   

-Hej älskling ledsen att jag är sen, finns det något kvar åt mig?

   

-Kan ni int göra det där lite mer privat!?

-Tack för middan mamma. Kom vi går upp Sinbad!

-Kommer tack för maten Wanna

-Varsågod mina sötnosar

-Mm tack mamma!

   

De gick upp till övervåningen.

   

-Är du en duktig pojke va Tan. Ja duktig vovve Tan!!

   

-Ely kan du snälla flätta mitt hår??

   

-Snäääälla???

   

-Visst två flättor.

   

-Tack Ely!!

   

-Varsågod plutten!

   

-Sinbad får jag snälla flätta ditt hår??

   

-Visst!!

   

-Tack! Det blev jätte fint!! Vad duktig du är!!

   

-Okej Ely din tur, jag fixar ditt hår nu hehe

   

-Haha nej nej det är bara för tjejer haha!

   

-Kom igen torris!!

   

-Okej då haha!!

   

-Blev ju rätt så häftigt!! Tack

   

-Bara för tjejer va? Haha

-Jaja men ska vi lägga oss?

-okej

   

-Ely berätta nu!!

   

-Okej det började väl för cirka 3000 000 år sedan. Men jo för 3000 000 år sen fanns ett folkslag vill säga som kallade sig för alver. Med spetsiga öron, kritvitt hår, gula ögon och ganska ljus hy. De levde för att försvara naturen och alla djuren. Därför har vi alltid en egenskap som att vara bra med växter och djur + att vi är vegetarianer. Vår ledare var enhörningen Atlan. Den enda som kunde prata. Hans avkommor lever än. Flera stycken i alla länder! Men medans världen utvecklades så började vår magi att avta och öronen blev vanliga. Men när man har ja tagit stor del av den magi som finnas kvar blir man den hela alven kan man säga, och vi får våra spetsiga öron.Men man får dem oftast när man är gammal.

Och andledningen till att vi inte har skor är ju att vi ska få bättre kontakt med naturen. Vi har ett skyddande hud lager under fötterna. Vissa djur som våra är alviska djur, de är vita med gula ögon.

Medans Ely pratade så somnade Sinbad, men hon kom ihåg allt han sa.

   

   

Ely gick fram och ladde täcket över henne.

-God natt Sinbad.

   

-Du träffade Og idag va?

   

-Japp

   

-Vill han träffa Sinbad?

   

-Nej han mår fortfarande dåligt. Men det är ju inte så svårt att förstå.

Men en dag vill han nog träffa henne.

   

-Men nu är det bara du och jag.

   

-Kom då Tan! Ta pinnen!

   

-Duktig vovve!!

 

-Vart ska du nu?

    

-Vänta Tan!!

   

-Kom tillbaka nu!!

   

-Tan!! Det är någon annas tomt!!

   

-Tan!! Nu får jag be om ursäkt till de som bor här!!

   

Sinbad ringde på dörren "pling plong"

   

Plötsligt kom en gubbe ut! En alv!!

   

-Hejsan välkommen in in med dig!!

   

-Hejsan! Jag heter Taia We! Du är väl Sinbad som bor hos familjen Zibai??

   

-Hejsan, hur visste du det?

-Haha alla alviska familjer håller kontakten!!

    

"Kan inte fatta att Sinbad är här!!! Tänk om hon ser mig på stan!? Men hon kanske inte vet hur jag ser ut? Hur ska det gå??" 


Japp det var del 3 var den bra?? Kommentera gärna!!! Snälla!! 


Hoppas att ni gillade den   del 4 kommer på fredag nästa vecka!!

Hej då!!   

  

Sök i bloggen

Presentation


Hej hej jag heter Marie är 16 år och gör en blogg om Disney, sims och annat. Varför? Jo för att jag ääälskar sims och disney.
Här är en länk till min kanal på youtube ;) http://www.youtube.com/user/LIttleDestinyGirl?feature=mhee

Välkommen!

Omröstning

Vad tycker du om min lilla Julkalender?
 Spännande! =D
 Bra! ;)
 Rätt okej :)
 Sådär...
 Snälla sluta skriva den....
 Tråkig......
 Bläääääääääääääääääääääääääääääää

LIttleDestinyGirl

Jo jag gör Disney Crossover videos och Sims videos och kägger ut dem på yotube och där heter jag LIttleDestinyGirl

 

http://www.youtube.com/user/LIttleDestinyGirl?feature=mhee

Skriv gärna vad ni tycker om mina videos!   

Hej på er =)

Jo ni kan ställa vilken fråga som helst.

Kanske inte såna riktigt riktigt riiiktigt as personliga saker men annars vad som helst.

Det kan vara om sims, mig eller om när jag gör videos eller annat!

Ni kan ställa samma fråga om igen. Jag kommer alltid att svara =)

Gästboken

Fråga mig

5 besvarade frågor

Vill du bli länkad??

Om du vill bli länkad här så är det bara att säga till genom en kommentar eller fråga!

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Not swedish??

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

RSS

Santa Claus With A Bag Of Gifts

Skapa flashcards