disneymarresims

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Marre - 1 december 2012 07:00


 

Vit = Åsas Berättelse

Röd = Gods Berättelse

Jag hade precis vaknat och tittade på klockan, den var 5 på morgonen.

 

Jag gick alltid upp vid denna tiden för att laga frukost åt mina systrar och min pappa. Jag började att bädda sängen sen så klädde jag på mig.

 

Jag gick ner till vardagsrummet och sedan till köket.

 

Pannkakor blir nog bra till frukost tänkte jag och började att steka några, sen tittade jag ut genom fönstret och såg hur regnet öste ner.....toppen det är första december och det regnar.....det snöar aldrig i Hidden Springs...jo en gång kanske.

 

Plötsligt sprang mina småsystrar ner

Ella: -Ja pannkakor! Gott!

Laura:-Jag älskar dig Åsa!!!

Åsa: -Skynda er nu, bussen kommer snart

 

Ella: -Har pappa vaknat än?

Åsa: -Nä jag ska väka honom nu

 

Jag gick in till pappas rum

Åsa: -Pappa är du vaken?

Pappa: -Jag är sjuk......

Åsa: -Okej vi åker till skolan nu

 

Jag hade precis hoppat av bussen och sprang in till skolan, fyfan att jag glömde paraplyet....

 

Det regnade fortfarande när jag kom hem, jag satte mig vid bordet för att göra mina läxor.

 

Åsa: -Låt se....vad orsakade första världskriget.......

 

Men jag kunde inte koncentrera mig...min blick fastnade på något annat....

 

En gammal bild på mamma och pappa. Den bilden togs under sommarfestivalen när dem träffades, 2 år senare föddes jag och några år efter det kom mina systrar. Mamma dog för 5 år sen och pappa har inte kommit över det. Han har nästan aldrig något jobb, han är egentligen skogshuggare men är oftast "sjuk". Tror inte att vi kan ha kvar huset särskilt länge nu....

 

Pappa kom in

Pappa: -Skulle du inte åka till skolan?

Åsa: -Klockan är halv fyra pappa....

 

Pappa: -Jaha men när blir det mat?

Åsa: -När jag är klar med läxorna....

Pappa: -Jaha.....

 

Jag vände mig om och tittade ut genom fönsret och såg att mina systrar hade kommit hem.

 

Laura: -Det regnar alltid här!  Varför kan det inte snöa istället.....

Åsa: -Jag vet inte men jag har gjort mina läxor nu så det är dasg för er nu så gör jag middag.

 

Efter middagen så stod jag i pyjamas ute på min lilla balkong. Även om det var - grader så had ejag inga skor. Jag älskade kyla

 

Jag började att stjärnskåda, kan det aldrig hända något spännande? Det kommer ladrig att hända något spännande i mitt liv. Varje dag är likadan....



Nordpolen: Tomtebyn

 


 

God: -Pappa jag funderade på en sak....

Jultomten: -Ja min son?

 

God: Jo skulle jag kunna få åka utanför Nordpolen någon gång...alltså inte när du delar ut julklappar, utan innan jul?

 

Snö: -Utanför Nordpolen!?

 

God: -Det var inget.....tack för maten mamma

Tomtemor: -Varsågod God

 

Tomtemor: -Jag oroar mig för God älskling....

Jultomten: -Han är ung, han kanske bara vill träffa andra i sin ålder.

   

God: "Undra hur det är i männskovärlden? Säkert mycket spännande än här..."

Sök i bloggen

Presentation


Hej hej jag heter Marie är 16 år och gör en blogg om Disney, sims och annat. Varför? Jo för att jag ääälskar sims och disney.
Här är en länk till min kanal på youtube ;) http://www.youtube.com/user/LIttleDestinyGirl?feature=mhee

Välkommen!

Omröstning

Vad tycker du om min lilla Julkalender?
 Spännande! =D
 Bra! ;)
 Rätt okej :)
 Sådär...
 Snälla sluta skriva den....
 Tråkig......
 Bläääääääääääääääääääääääääääääää

LIttleDestinyGirl

Jo jag gör Disney Crossover videos och Sims videos och kägger ut dem på yotube och där heter jag LIttleDestinyGirl

 

http://www.youtube.com/user/LIttleDestinyGirl?feature=mhee

Skriv gärna vad ni tycker om mina videos!   

Hej på er =)

Jo ni kan ställa vilken fråga som helst.

Kanske inte såna riktigt riktigt riiiktigt as personliga saker men annars vad som helst.

Det kan vara om sims, mig eller om när jag gör videos eller annat!

Ni kan ställa samma fråga om igen. Jag kommer alltid att svara =)

Gästboken

Fråga mig

5 besvarade frågor

Vill du bli länkad??

Om du vill bli länkad här så är det bara att säga till genom en kommentar eller fråga!

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Not swedish??

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

RSS

Santa Claus With A Bag Of Gifts

Ovido - Quiz & Flashcards