disneymarresims

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Marre - 18 november 2011 21:39

Ja då är det dags för Del 2   

 

Sinbad- Mörkgrön 

Qy- Gul

Wanna- Lila

Ely- Mörkblå

Saja- Ljusgrön

  

-Tack för frukosten mamma, kom Sinbad 

  

-Ja jag kommer Ely, tack för fruksoten Wanna 

- Varsågoda 

De gick upp till deras rum

    

-Du kanske vill ha sägnkläder till din sägn??

 

-Det är lugnt jag har med mig

   

"Första gången ingen skiker på mig att jag ska bädda"

   

"Sådär ja nu ska jag bara klä på mig"

   

Sinbad gick och klädde på sig sina vardagskläder

     

-På morgonen brukar vi göra syslor och sånt som att diska eller mata djuren. Men jag brukar alltid jogga innan dess hänger du med eller du gillar inte sånt kanske??

   

-Skojar du jag lever för att träna haha 

-Då ska vi se om du är  vältränad då va?? 

 

När de bytt om till träningskläder så gick de ut

-Är ni alltid barfota??? Är det inte obehagligt?

-Nä asså vår typ eller fölk har alltid varit utan skor för vi är typ ett med naturen men du kommer att lära dig snart om våra traditioner snart

   

-Kom då!!!

   

-Okej okej då sticker vi!!

   

-Du var visst vältränad!!

-Jag sa aldrig att jag inte var!!! Kom igen Ely!!!

   

-Och in i skogen!!!

   

Efter en timme kom de hem igen trötta och svettiga.

   

-Pjuuu nu skulle lite dricka sitta fint eller hur?

-Japp

     

-Nu måste vi ut och jobba

-Ah okej

   

När de kom ut kunde inte Sinbad tro sina ögon

   

"WOW vilken vacker trädgård!!"

   

-Vi ska hjälpa mamma med plantorna 

-Hej Sinbad och Ely!!!

-Hej hej Saja!

 

-Hej Ely och Sinbad hur var joggingturen?

-Härlig man får en sån adrelalinkick!

-Kan man säga

   

-Urk ligga smutsigt och äckligt varje dag!! Varför ska alltid jag göra detta!?

   

-Ely ni kan väl städa hos hästarna? 

-Okej pappa kom Sinbad

   

-Okej Sinbad innan vi går in måste du lova att inte flippa ur!! Vad du än ser flippa inte ur lova!!!

 

-Haha jaja varför skulle jag? Finns det lik där inne eller nåt eller? 

-Eh nej men flippa inte ur bara!

   

De gick in

"Varför skulle jag flippa ur???"

   

"Hoppas att hon tar det lugnt"

   

-Okej vi ska sprida ut lite hö åt dem så här det klarar du

-Ah okej

Hon vände sig om och gick till en hög med hö och stannade

   

Och hon kunde inte tro sina ögon!!

   

-ELY ÄR DET DÄR EN ENHÖRNING!?!? WHAT THE FUCK!!!!

-Japp hon heter Surivavon och den andra hästen heter Gava

   

Sinbad slutade att stirra på enhörningen och började sprida ut lite hö

   

-Nu ska du bli ren Fumi

   

   

-Kan du släppa ut dem tack och sen torka upp kisset?

-Visst

Hon släppte ut Surivavon men hade slutat att bry sig OM ATT DET DÄR VAR EN JÄVLA ENHÖRNINGEN!!!!

   

-Dags för dig Gava

   

-Hej gubben

 

Lite senare så fixade Sinbad disken

    

Medans Wanna diskade

   

Hon hade satt sig och börjat läsa en bok sedan kom Wanna

-Sinbad kan du vara snäll och ropa in Saja,Ely och Qy?

-Jajamen!

   

-Hörni dags att äta!!!

 

 -Mmm vad gott amma jag bara älskar höstsallad!

-Ni äter inte kött va?

-Nej vi är faktiskt vegitarianer alla från vårat folk hur visste du det?

-Pappa tror du inte att det är för att hon själv är det???

-Det är ganska självklart älskling. Alla från vårt folk är djur älskare därför äter vi inte kött och vi har ett speciellt band med naturen därför är vi så bra med växter.

-Det är jag med men jag fick aldrig ha något djur för morfar eller mormor.

   

Senare på kvällen satte dem sig ute vid en eld.

   

Qy berättade om sagor och sägner från deras folk 

 

-Sinbad ursäkta att jag frågar men hur mycket vet du om din pappa?

   

-Det är väl mest det som mormor och morfar har sagt att Maya asså min mamma då hade börjat att träffa en kille och efter typ 5 månader fick de träffa honom och de blev helt förbluffade när de fick se hans udda utseende de sa till henne att han var djävulen men hon hade inte lyssnat på henne för Og hade krånglat med hennes hjärna bla bla och den kvällen fick de veta att Maya var gravid och Og hade inte vetat om det men de säger att han säkert hade planerat det den djävulen och den kvällen jag föddes

-Och jag med

-Tyst Ely

   

-...men ja och den kvällen jag föddes så dog Maya och Og hade tagit med mig hem till dem och bara lämnat över mig och sagt att det enda han begärde var att jag skulle heta Sinbad och ja jag var ju "djävulens avkomma" så de ville inte bråka typ med honom så ja de döpte mig till Sinbad men jag vet inte varför han ville att jag skulle heta det men ja dagen senare fick de reda på att Maya var död och de försökte hitta Og men han hade lämnat Bridgeport. Men vad vet du Qy var han en så kallad ynkryg?

 

Qy tittade på henne och väntade på svar

-Man kan säga vad man vill om Og men han var ingen yngkryg, han var...hur kan man säga det...när vi var unga han 17 och jag 23 så ville han så gärna lämna appaloosa plains och se sig om i världen så han kom till Bridgeport och han ringde och berättade om hur fantastiskt det var och sen berättade han om Maya sen kom det till när han berättade om att Maya hade blivit gravid han blev ju såklart förbluffad men han blev endå glad. Och den kvällen Maya dog så blev han inte sig själv han var bara 17 år och blivit av med någon han älskar och blivit pappa. Tro inte att han inte ville ha dig men han förändrades han lämnade Bridgeport och kom tillbaka hit och berättade allt 3 år senare så dog vår mor. Våra föräldar var väldigt gamla när vi föddes och när hon dog så stack han han klarade inte av mer.

    

-Så tro inte på vad dina morföräldrar säger om honom Sinbad! Og  var en trogen person. Men allt var för mycket men tro inte att det är ditt fel. Han älskade dig och det gör han säkert fortfrande. Och vi älskar dig också. Du är som en dotter för oss!

-Och som den syster jag aldrig fick!

-Och den "tvilling"systern jag aldrig fick

Sinbad hade så många tabkar i huvudet nu "Så han älskade verkligen mig" "jag är älskad av min familj" "han kom tillbaka till appaloosa plains men mormor och morfar visste inte var han kom ifrån!"

   

-Sinbad Surivavon kommer till dig!

 

Hon reste sig upp och gick fram till henne 

   

-Eh hejsan

-Qy tro du??

-Såklart

   

-Vänta vad gör du!!! QY WANNA ELY SAJA VAD GÖR HON MED MIG!?

   

-Fantastiskt!!

   

-Vad i ???

   

Qy reste sig upp

   

Och gick fram till henne

   

-Hon har välsignat dig Sinbad! Det betyder att vi måste ha en cermoni nu! Detta brukar hända när vi är nyfödda att enhörningen ger oss välsgnelsen men dels så är ju din mamma inte från vårt folk

   

-Här klä på dig detta och kom sedan ut till oss det är en cermonielklädsel!

    

Sinbad gick in i huset och klädde snabbt på sig "undra hur cermonin går till"

 

När Sinbad kom ut så hade alla klätt sig i andra kläder Ely kom fram

   

-Okej så här går det till att pappa läser från den gamlesbok och när han har blivit tyst så går du fram till stenen med välsignelsen vatten sedan börjar han att läsa igen och då dricker du av det sedan kommer du att känna en speciell känsla men jag kommer inte ihåg hur det känns var ju så liten


   

-Kommer nog gå bra Ely

-Men ta det lught för du kommer att förstå vad han säger det är på alviska så lycka till

Han gick iväg

"Eh va på alviska?!?!"

   

Qy gick fram till en stor gammal bok

   

"vadå på alviska!?!?!"

   

- Ivry so gy Enhörningens välsignelse har välsignat detta barn idag. Det betyder att nu ska hon dricka av detta vatten som har forsat igenom alven sten i 7000 år vilket kommer att få hennes välsignelse att nå sitt höjdpunkt.

Han tystnade

   

Och hon gick fram som Ely sa

   

Och han började att prata igen, hon hade aldrig hört språket hon hörde att det var ett annat språk men endå förstod hon!

   

Hon drack av vattnet smaken gick inte att förklara det var som om hon översköljdes av lycka!!!

   

Hon kunde inte förklara hur det kändes när hon hade drycket upp det det var som om....som om!!! Det gick inte att förklara!!! 

På slutet sa Qy något om att va välsignad och de fick gå och lägga sig

 

-God natt Saja och god natt Sinbad, nu har du blivit en Zibai för alltid

-God natt!

-God natt hörni jag älskar er

    

Den natten sov hon som ett litet barn 

 

-God morgon Sinbad hur mår du?

-Som en Zibai haha

-Ha ska vi gå ner och äta frukost Saja har redan gått

   

-God morgon, vart ska du Qy redan påkläd?

-Ja jag ska till stan och handla lite, usch vad är det som stinker!! Älskling är det du??

-Äh håll tyst!

 

-Men vi ses senare hej då 

   

-Hej då

   

Qy gick ut till Gava för att rida till stan

   

-Såja Gava duktig pojke

   

De red iväg till stan

   

När de kom fram stannade de framför en resturang

   

-Vänta här Gava

   

Han gick till uteplaceringarna och satte sig vid ett bord, där satt en annan från samma folk. Det fanns flera från folket i den här byn

        Han satte sig

-Hejsan Og....


Då var denna delen slut nästa vecka kommer nästa   

Hej då!!   

Av Marre - 18 november 2011 16:26

Har ändrat namnet på Sinbad och Familjens Hemligheter till Sinbad Och Familjen Zibais Hemligheter bara så ni vet. Ändrade för att familjen heter Zibai såååå ja....


Hej då   

Av Marre - 18 november 2011 12:54

  Ja rekordet på tittare på bloggen är nu 7 pers. Vet att det inte är så mycket meeeen alltid något   så jag tackar er alla som läser bloggen!!!!

Och ledsen att jag inte blogga igår, vi var tvugna att va i skolan tilll 21:00!!! Och jag hade inte väskan med mig = ingen skoldator och jag hade inte väskan för vi skulle bara ha eng sen föreläsning och på eng hade vi ett oförberätt prov jätte kul när man inte har någon penna    men jag fick en av vår eng lärare sen så föreläsning och talang ( vi vann inte med vårt bidrag tyvärr) men alla var jätte duktiga så en applåd för vinnarna   och sen skulle det vara lite "roliga" aktiviteter och sen disco (jag och en kompis startade tåget hihi    lol vet att han inte leker med ett tåg men hittade inget bättre) och de sa att de skulle visa film VILKA JÄVLA LÖGNARE!!!!! Men det var ganska kul och idag är vi lediga   så jippie!!!! ikväll så kommer nog del 2 av Sinbad och Familjens Hemligheter så spänn fast er eller något men det får inte krocka med the vampire diaires ikväll!!   

Nu var det inget mer men vi ses era losers!!! Mohahaha!!!!!   

Sök i bloggen

Presentation


Hej hej jag heter Marie är 16 år och gör en blogg om Disney, sims och annat. Varför? Jo för att jag ääälskar sims och disney.
Här är en länk till min kanal på youtube ;) http://www.youtube.com/user/LIttleDestinyGirl?feature=mhee

Välkommen!

Omröstning

Vad tycker du om min lilla Julkalender?
 Spännande! =D
 Bra! ;)
 Rätt okej :)
 Sådär...
 Snälla sluta skriva den....
 Tråkig......
 Bläääääääääääääääääääääääääääääää

LIttleDestinyGirl

Jo jag gör Disney Crossover videos och Sims videos och kägger ut dem på yotube och där heter jag LIttleDestinyGirl

 

http://www.youtube.com/user/LIttleDestinyGirl?feature=mhee

Skriv gärna vad ni tycker om mina videos!   

Hej på er =)

Jo ni kan ställa vilken fråga som helst.

Kanske inte såna riktigt riktigt riiiktigt as personliga saker men annars vad som helst.

Det kan vara om sims, mig eller om när jag gör videos eller annat!

Ni kan ställa samma fråga om igen. Jag kommer alltid att svara =)

Gästboken

Fråga mig

5 besvarade frågor

Vill du bli länkad??

Om du vill bli länkad här så är det bara att säga till genom en kommentar eller fråga!

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Not swedish??

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

RSS

Santa Claus With A Bag Of Gifts

Ovido - Quiz & Flashcards