disneymarresims

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Marre - 14 november 2011 20:13

Ja då var serien här!! Är ni redo??  Nämen kom igen är ni redo?!?!   Ja så ska det låta, jo jag har döpt Serien till Sinbad och Familjen Hemligheter kommentera om vad ni tyckte om serien och vad ni tyckte om namnet!!! Då börjar vi!!  

 


Sinbad- Mörkgrön

Qy- Gul

Wanna- Lila

Ely- Mörkblå

Saja- Ljusgrön

Simmar utan namn- Svart 

 

Taxin åkte lugnt igenom den lilla byn. Men inne i taxin så satt en flicka på blott 15 år som aldrig träffat sina föreldrar. Hon har alltid bott hos morföräldrarna. De hade aldrig varit särskilt trevliga. Hon hade aldrig haft några vänner. Nu var hon påväg till sin farbror. Förhoppningsvis så var han nogurlunda trevligare.

  

"Nu blir väl mormor och Morfar glad att de slipper mig den lilla 'djävulens avkomma' vilket snack!!! Men de har väl rätt om pappa, att han är en ynkrygg som kommer och gör en 18-årig tjej gravid och sen bara sticker när hon dör och lämnar ungen hos hennes föräldrar!! Men han ville väl inte heller ha mig, ingen vill...." Sinbad kände sig så olycklig. Tänk om hennes farbror är hemskare? Tänk om...tänk om han slår henne!!! Eller värre....förgrep sig på henne!!! "Nej nej!!! Sinbad sluta tänka så!!!!!" Hon skakade på huvudet.

   

Hon frågade föraren om de var framme snart...

-Sinbad, Umh...är vi framme snart? Vi har åkt ganska långt och länge nu...

-Föraren, jamen ta och lugna dig!!! Ja vi är snart framme om du kan va lite tyst. Sa han och började att se butter ut.

- Umh ursäkta.... Sinbad började att kura ihop sig plötsligt kände hon sig så kall och hon började få ont i magen... "nervös antar jag"

   

Sinbad började att fundera på om det var så hemskt hos mormor och morfar, svaret blev ett klart ja. Hon kom ihåg hur  många gånger de hade daltat på om att hon borde va glad att de tog hand om henne. Att hon borde va glad för att hennes pappa lämnade henne hos dem för han var ju en riktig ynkrygg och kunde brinna i helvetet som hade våldgästat sig på deras stackars dotter och lämnat djävulens säd i henne bla bla bla....Hon vet att den natten hennes mamma dog så hade hennes pappa som hette Og hkommit med en sorgsen blick med henne i famnen och sagt "det enda jag ber om är att hon ska heta Sinbad" de hade bara stirrat på honom och tagit emot henne och sett honom gå iväg. Dagen efter fick de veta att deras dotter var död och Og hade lämnat staden Bridgeport men ingen vet vart han tog vägen.

   

Sinbad satt i sina funderingar när hon hörde något.

- ÖJ! Tjejen vi är framme så ge mig pengarna och stick!

Sinbad blickande lite och tittade ut, hon såg bara en massa träd

- Är du säker att det är här???

- Ja för fan stick nu och ge mig pengarna! Sa han och började att se irriterad ut

Hon tog fram pengarna morfar hade gett henne

-Hoppas att detta räcker och tack för skjutsen....

- Jaja stick iväg med dig nu då jag har faktiskt en familj som väntar på mig så hej då.

Sinbad gick ut ur taxin med sin väska och tittade på när taxin körde iväg....

   

"hmmm.... "  Sinbad tittade lite osäkert omkring sig sen så såg hon en gång lite åt sidan...

   

Hon började att gå dit...

   

Hon tyckte det såg en anning läskigt ut "tänk om de bor på värsta kyrkogåden?? man kan ju inte se något bakom dessa träden!!"

   

Hon kom till en rostig port eller grind "asså kan det bli läskigare??? Om den gnisslar så..."

   

Hon tvekade lite  "kom igen Sinbad!!! Kom igen va inte så feg!!"

   

Hon öppnade grinden och japp den gnisslade

- Eeeeepppppp!!!!


   

Hon forsatte att gå men kände illamåendet komma hon var så nervös!!!

   

Hon undrade vad klockan var så hon tog upp mobilen

"Den är halv 2 på natten!! De kommer att bli jätte sura säkert!!!"

   

Hon stirrade på siffrorna, sedan la hon mobilen i fickan och började att gå igenom andra porten

   

"Oj vilken fin trädgård, han kanske är rika. Tänk om han typ tvingar mig att bli typ trädgårdsmästare eller nåt.."

   

Hon beundrade de fina blommerna och började att gå till trappan.

   

Hon var så nervös!!!

   

Hon hann knappt att komma fram till dörren förren någon kom ut.

   

En man som såg likadan ut som henne!! Kritvitt hår, gula ögon och ganska ljus hy. Hon nästan stirrade på honom

   

"wow vi är så lika"

   

Han tittade på henne med glada gula ögon.

   

Han kom närmre "onej tänk om han ger mig en örfil för att jag är så sen!"

 

Men han kom fram och kramade henne!!!!

-Qy, Hej! Jag heter qy du måste vara Sinbad!!!

   

- Kramade du precis mig??? Hon trodde nästan att hon skulle börja gråta...

     

- Ja hurså? Du kanske inte gillar kramar???

- Jodå men jag har aldrig fått en...

- Va aldrig?? I den här familjen kramas vi alltid, kom in det är ju jätte kallt, du kan ju bli sjuk!!!

 

De gick in

     

- Du kommer att få sova med dina kusiner Ely och Saja på övervången!

"Oj många växter!"

- Det blir nog bra

   

Hon följde efter honom upp för trappan

   

-In här

-Oki

   

"många blommor!!!"

Hon följde med honom in i rummet.

   

"Blommor här med!?!?"

   

- Välj en säng tyvärr så har vi inte haft tid att bädda åt dig men det kan fixas imon men god natt. Vsiakde han

-God natt. SA HON TYST FÖR ATT INTE VÄCKA DE ANDRA

    

hon valde en sägn brevid någon kille som var antigen Saja eller Ely

"Och jag som trodde att jag hade konstigt namn. Men de heter Qy, Wanna, Ely och  Saja"

 

Hon bytte till sitt nattlinne

   

Och la sig, hon var verkligen trött!

    

Hon drömde för första gången om sina föräldrar....

  

Nästa morgon så vaknade hon av någon som pratade...

   

Hon såg en liten flicka som liknade henne

- Hejsan Dr Teddy! Hihi

   

Sen kom det en hund med vit päls och....gula ögon??? Eh ok??? Nu börjar det att bli läskigt

    

Den lilla flickan reste sig

 

Hon kom fram till henne

   

Och kramade henne

-Hej jag heter Saja och är din kusin!!

-Hej Saja jag heter Sinbad

   

"Vad snäll hon verkar"

   

- Saja har jag inte sagt att du ska vara tyst på morgonen!!!!????

   

-nej faktiskt inte hihihihi

   

- en nu har jag sagt det

   

Killen började att gå fram till dem

   

-Hej jag är Ely och du är väl Sinbad?

Ja det stämmer. Hur gamla är ni då??

   

-Jag är 11 men ska bli tolv snart....

-Du då Ely??

- Lika gammal som dig Sinbad, Vi är födda samma dag och samma år.

-Va nej du skojar??

-Nepp alla i vårt släkte är födda vid fullmåne. ALLTID

   

-Dags för fruksot kom, och var inte så slö Saja

_Håll tyst Ely!

   

De kom net till nedervåningen där var redan Qy och en kvinna

   

-God morgon Sinbad! Hoppas att du har sovit gott! Hoppas att våfflor blir bra till frukost. Vi brukar inte käka våfflor på morgonen men man får väl firra nu när du ska bo hos oss!!

"skojar han??"

     

- Då var frukosten klar!!!

   

Sinbad ställde sig upp så hon kunde hälsa på kvinnan

     

-Hejsan jag heter Wanna. Jag är Qys fru hoppas att du ska trivas

-Det gör hon med din matlagning!!

    

De satte sig och börja äta

-Jätte gott Wanna!!!

-Tack tack

"Jag är såå lycklig!!!"

Av Marre - 14 november 2011 12:57

Hejsan, just nu så har jag rast, ska ha engelska neeeeeeej   gillar knappt någon i min engelska grupp. De flesta är bara jobbiga. Men jaja som ni nog har läst i förrförra inlägget så ska jag lägga ut en historia. Ska fixa det ikväll så ja. Men jag har lite svårt att bestämma vad den ska heta!!! Ni kanske har förslag. Kommentera och skrev vad ni tycker. Jag kommer inte skriva typ "nej vilket dåligt namn du suger!!!  " nej nej.......Men om ni kommenterar och skriver något så kanske jag tar det namnet till historien. Jag kan också ändra det lite men ni får beröm för de krivativa namnen   

Hoppas att ni kommer gilla historien. Den ska gärna heta något med Sinbad eftersom att hon heter det .


Men nu börjar jag så hej då!11     

Sök i bloggen

Presentation


Hej hej jag heter Marie är 16 år och gör en blogg om Disney, sims och annat. Varför? Jo för att jag ääälskar sims och disney.
Här är en länk till min kanal på youtube ;) http://www.youtube.com/user/LIttleDestinyGirl?feature=mhee

Välkommen!

Omröstning

Vad tycker du om min lilla Julkalender?
 Spännande! =D
 Bra! ;)
 Rätt okej :)
 Sådär...
 Snälla sluta skriva den....
 Tråkig......
 Bläääääääääääääääääääääääääääääää

LIttleDestinyGirl

Jo jag gör Disney Crossover videos och Sims videos och kägger ut dem på yotube och där heter jag LIttleDestinyGirl

 

http://www.youtube.com/user/LIttleDestinyGirl?feature=mhee

Skriv gärna vad ni tycker om mina videos!   

Hej på er =)

Jo ni kan ställa vilken fråga som helst.

Kanske inte såna riktigt riktigt riiiktigt as personliga saker men annars vad som helst.

Det kan vara om sims, mig eller om när jag gör videos eller annat!

Ni kan ställa samma fråga om igen. Jag kommer alltid att svara =)

Gästboken

Fråga mig

5 besvarade frågor

Vill du bli länkad??

Om du vill bli länkad här så är det bara att säga till genom en kommentar eller fråga!

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Not swedish??

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

RSS

Santa Claus With A Bag Of Gifts

Ovido - Quiz & Flashcards