disneymarresims

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Marre - 24 februari 2012 20:03

Jo de flesta vet väl redan hur man gör så att det regnar och snöar i sims 3? Men man kan göra fler saker med dimsprutan så jag ska visa!

Jo ni som inte vet hur ni får tag på den ska jag berätta först måste ni ha drömjobb sedan så öppnar ni fuskrutan och skriver in testingcheatsenabled true och sedan så öppnar ni den igen och skriver buydebug.

Nu går ni in på köpläge och tar sotering och tar frågetecknet. Annars kan ni skriva in buydebug i köpläge så kommer ni direkt dit. Sen väljer ni de tre bollarna alltså de blandade och om ni tittar till vänstersida så finns det en stjärna som är lite svår att se men klicka på den och välj drömjobb så sen ser ni en blå kula som heter dim spruta

När ni satt ut den så håller ni inne  ctrl och pilen som är ovanför (glömt vad den heter) men håll in dem och klicka på kulan (ni ska vara kvar på köpläge) och sedan så väljer ni visuell effekt och skriver in...



För snö snowfallingheavyday och tada det snöar

 

För regn rainheavydaytime 

  

Sen kan man skriva birds så flyger det fåglar från marken

 

 

sen kan man skriva ep2partyconfetti så blir det en liten konfetti puff

 

ep2spiritfog om man vill ha tillbaka dimman

 

explosion1 så kommer fyverkerier

   

Men istället för 1 kan man skriva alla siffror upp till 10 ex explosion5

     

fire så brinner det

   

smokepuff en liten rökpuff

 

fishfrogsactive och en groda hoppar upp från marken och det plaskar

   

waterfall_3_tall ni kanske inte ser men det rör sig på marken

   

wispycloudsfx inte för att det händer något.....

 

bees så kommer det bin

 

ants så ser man myror på marken

   

Och till sist waterfall_1_short

 


Det finns säkert fler effekter med detta är de som kan men man kan kolla på youtube med så hej hej  


 

Sök i bloggen

Presentation


Hej hej jag heter Marie är 16 år och gör en blogg om Disney, sims och annat. Varför? Jo för att jag ääälskar sims och disney.
Här är en länk till min kanal på youtube ;) http://www.youtube.com/user/LIttleDestinyGirl?feature=mhee

Välkommen!

Omröstning

Vad tycker du om min lilla Julkalender?
 Spännande! =D
 Bra! ;)
 Rätt okej :)
 Sådär...
 Snälla sluta skriva den....
 Tråkig......
 Bläääääääääääääääääääääääääääääää

LIttleDestinyGirl

Jo jag gör Disney Crossover videos och Sims videos och kägger ut dem på yotube och där heter jag LIttleDestinyGirl

 

http://www.youtube.com/user/LIttleDestinyGirl?feature=mhee

Skriv gärna vad ni tycker om mina videos!   

Hej på er =)

Jo ni kan ställa vilken fråga som helst.

Kanske inte såna riktigt riktigt riiiktigt as personliga saker men annars vad som helst.

Det kan vara om sims, mig eller om när jag gör videos eller annat!

Ni kan ställa samma fråga om igen. Jag kommer alltid att svara =)

Gästboken

Fråga mig

5 besvarade frågor

Vill du bli länkad??

Om du vill bli länkad här så är det bara att säga till genom en kommentar eller fråga!

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Not swedish??

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

RSS

Santa Claus With A Bag Of Gifts

Ovido - Quiz & Flashcards